logo-site
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. خدمات ما
  4. /
  5. ویدئو مارکتینگ
video-marketing

ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که از ویدئوها برای جذب و تعامل با مخاطبان استفاده می‌کند. این استراتژی به منظور ارتقاء محتوا، افزایش نام تجاری، جلب مشتریان و افزایش فروش به کار می‌رود. ویدئوهای مارکتینگ می‌توانند در انواع مختلفی مانند تبلیغات تلویزیونی، آگهی‌های آنلاین، ویدئوهای آموزشی یا محتوای تفریحی و سرگرم‌کننده قرار گیرند.

آژانس تبلیغاتی نیروانا توانایی ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را دارد که می‌تواند داستان شما را به صورت جذاب و موثری به مخاطبان منتقل کند.

گام‌های مهم در ویدئو مارکتینگ

اجرای یک استراتژی ویدئو مارکتینگ با توجه به جزئیات و نیازهای شرکت یا برند متغیر است، اما می‌توانید با ترکیب این گام‌ها به سمت یک کمپین موفق بروید:

  • تعیین هدف: مشخص کنید که هدف اصلی از ویدئو چیست؟ آیا می‌خواهید نام تجاری خود را ارتقاء دهید، محصول جدیدی معرفی کنید یا ارتباط با مشتریان را بهبود بخشید؟
  • شناسایی مخاطبان: هدف گذاری و شناسایی مخاطبان مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. باید ویدئوها به چه گروهی از مخاطبان خود متمرکز شوند؟
  • تدوین محتوا: ایجاد محتوای جذاب و مفید کلیدی است. داستان یا محتوای ویدئو باید مرتبط با هدف شما و جذاب برای مخاطبان باشد.
  • تولید ویدئو: استفاده از تجهیزات حرفه‌ای برای ضبط ویدئو و همچنین توجه به جزئیات فنی نقش مهمی در کیفیت نهایی دارد.
  • انتشار و توزیع: انتخاب پلتفرم‌های مناسب برای انتشار ویدئو، مانند یوتیوب، اینستاگرام و… اهمیت دارد.
  • ارزیابی و بهبود: با استفاده از آمار و اطلاعات به دست آمده از تعامل مخاطبان، عملکرد ویدئو را ارزیابی کنید و در صورت نیاز، استراتژی خود را بهبود دهید.

تیم ما از تخصص و تجربه فراوان در زمینه تولید ویدئو مارکتینگ برخوردار است و توانمندی دارد تا بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای جلب توجه مخاطبان و افزایش تأثیرگذاری ویدئوهای شما ارائه دهد.

تیم ما با رویکردی شخصی‌سازی شده و با توجه به هدف شما، محتوای ویدئویی خلاق و جذاب ایجاد می‌کند. از تولید تا توزیع و نظارت بر عملکرد، ما با شما همکاری مستمر خواهیم داشت تا مطمئن شویم که ویدئوهای شما به بهترین شکل ممکن ارائه می‌شوند.

هزینه تولید ویدئو مارکتینگ چقدر است؟

در مورد قیمت‌گذاری، باید بگوییم که هزینه تولید ویدئوها به شدت به مواردی مانند مدت زمان تولید، پیچیدگی پروژه، نیاز به تجهیزات و تخصص مورد نیاز، و سطح کیفی محتوا بستگی دارد.برای بررسی نیازها و تعیین هزینه مناسب، پیشنهاد می‌شود که با آژانس تبلیغاتی نیروانا در جلسات مشاوره رایگان شرکت کنید. این جلسات به شما کمک می‌کنند تا نیازها و اهداف خود را با تیم تخصصی ما در میان بگذارید و به شما پیشنهادات متناسب با بودجه و استراتژی کسب‌وکارتان داده شود.

 

برخی از نمونه کارهای ما

ویدئو مارکتینگ به زبان ساده

ویدئو مارکتینگ تعریف ساده‌ای دارد و در واقع خیلی ساده می توان آن را بیان کرد:

استفاده از ویدئو برای گسترش و رشد برند، محصول یا خدمات کسب و کار شما. امروزه کمپین های بازاریابی قوی از ویدئو مارتینگ برای گسترش و رشد فعالیت های خود استفاده می کنند.

هدف از ویدئو مارکتینگ چیست؟

هرکسی بسته به نوع کسب و کار خود، می تواند هدف متفاوتی از ویدئو مارکتینگ برای خود داشته باشد. متاسفانه باور غلطی که در این خصوص وجود دارد این است که بعضی از افراد گمان می کنند که هدف اصلی تولید ویدئو فقط فروش محصول است و اگر نتوانند با ویدئو اولیه محصولی را به فروش برسانند، تولید آن را متوقف می کنند. اگر چنین دیدی در این خصوص دارید، باید بگوییم که اصلا وارد این حوزه نشوید. هدف اصلی تمامی روش های مارکتینگ، برندسازی است نه فروش. تا برندسازی صورت نگیرد، هیچ فروشی از محصولات شما اتفاق نخواهد افتاد.

اهداف اصلی ویدئو مارکتینگ

1. افزایش آگاهی و اطلاع در خصوص برند

ویدئو بهترین ابزار برای اطلاع رسانی در خصوص شرکت و یا محصولات شما می باشد. اگر هدف ویدئو مارکتینگ شما فقط همین مورد است، تولید انواع ویدئو زیر به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری در این خصوص بدست بیاورید:

  • ویدئوهایی که در آن به تحلیل صنعت و کسب و کار شما و بررسی قدمت و نوع پیشرفت از ابتدا تا حال حاضر را نشان دهد.
  • ویدئوهای کوتاه که برای جلب توجه کاربران که بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. البته برای اینکه بتوانید بازدهی بیشتری دریافت کنید، بهتر است که ویدئو خود را به صورت داستانی تولید کنید تا تبلیغاتی.
2.افزایش درگیر کردن آنلاین

منظور از درگیر کردن آنلاین در ویدئو مارکتینگ این است که ویدئویی که شما تولید کنید به اندازه‌ای جذاب باشد که کاربران را تشویق به لایک کردن آن، کامنت گذاری زیر آن یا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی کند تا دوستان آن ها ویدئو شما را مشاهده کنند. علاوه براین، این درگیری آنلاین باعث افزایش حس اعتماد بین کاربران جدید می شود. آن ها وقتی مشاهده کنند که دوستان خود ویدئوی شما را به اشتراک می گذارند، ناخودآگاه یک حس اعتمادی نسبت به برند شما در ذهن آن ها ایجاد می شود. ویدئو مارکتینگ بهتر ابزار برای افزایش درگیر شدن کاربران می باشد.

انواع ویدئو مارکتینگ که به منظور این نوع هدف می توان استفاده کرد، شامل:

  • ویدئوهایی تبلیغاتی کوتاه که در خصوص یک مقاله یا مطلب سایت شما توضیح مختصری می دهد و در انتها کاربران را تشویق به خواندن کل مقاله متنی آن می کند.
  • ویدئوهایی با برانگیختن زمینه های احساسی
  • ویدئوهایی که به کاربران مساله یا نکته ای را آموزش می دهد.
3. افزایش آموزش کاربران و مشتریان
یکی از اهداف تولید محتوا این است که کاربران آموزش استفاده از ابزاری خاص را بدهند که به این ها محتوای آموزشی می گویند. این کار خیلی راحت تر و سریع تر با استفاده از ویدئو مارکتینگ می توانید، انجام دهید. برای مثال می توانید تمام مطالب یا سوالاتی را که در صفحه FAQ سایت خود قرار دادید را در قالب یک ویدئو تولید کرده و به کاربران خود نشان دهید. انواع ویدئو مارکتینگ که به منظور این نوع هدف می توان استفاده کرد، شامل:
  • ویدئوهایی تبلیغاتی کوتاه که در خصوص یک مقاله یا مطلب سایت شما توضیح مختصری می دهد و در انتها کاربران را تشویق به خواندن کل مقاله متنی آن می کند.
  • ویدئوهایی با برانگیختن زمینه های احساسی
  • ویدئوهایی که به کاربران مساله یا نکته ای را آموزش می دهد.
4. افزایش درآمد فروش

هدف نهایی که بعضی از کاربران به دنبال آن با استفاده از ویدئو مارکتینگ هستند، افزایش فروش است. تحقیقات ثابت کرده است، سایت هایی که از ویدئو برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند تا آن هایی که را بودجه خود را صرف تبلیغات گسترده غیر از ویدئو می کنند، توانسته اند توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند و فروش بیشتری انجام دهند. سایت هایی که برای تمامی محصولات خود از ویدئو استفاده می کنند، 68 درصد بیشتر از حد میانگین صفحات آن ها مورد بازدید قرار می گیرد تا آن ها فقط برای بخشی از محصولات فیلم آموزشی تولید کرده اند.

5. افزایش ترافیک سایت

یکی از اولین هدف هایی که در ویدئو مارکتینگ بیان می شود، افزایش ترافیک است. گوگل به لینک هایی که از طریق ویدئو به سایت شما هدایت می شود، خیلی علاقه مند است برای همین بیان کرده است که هر ورودی از سایت یوتیوب تاثیر به مراتب بیشتری از یک سایت عادی دارد.

مشاوره رایگان آژانس تبلیغاتی نیروانا

مشاورین حرفه‌ای ما به صورت تمام وقت در خدمت شما هستند

نام و نام خانوادگی

مزایای ویدئو مارکتینگ

1. مشتریان شما ویدئو را بیشتر تماشا می کنند

تحقیقات ثابت کرده است که مشتریان به ویدئو بیشتر از متن یا عکس توجه می کنند و آن را مشاهده می کنند. یک سوم خریدارها، خرید های خود را بعد از مشاهده ویدئو انجام می دهند.

2. تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع‌تر محصول می شود

بزرگترین وب سایت های فروش آنلاین دنیا مانند آمازون و ای بی، بیان کرده اند که با افزودن ویدئو مارکتینگ به محصولاتشان، نرخ فروش آن ها 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

3. کاربران ویدئو را به اشتراک می گذارند

هر کاربری که ویدئویی را جذاب ببینید، حتما آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا دیگران آن را مشاهده کنند. روزانه و در هر دقیقه، بیش از 700 ویدئو در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

مزایای ویدئو مارکتینگ

4.نمایش ویدئو با استفاده از موبایل

تعداد افرادی که ویدئو ها را با استفاده از موبایل مشاهده می کنند، رو به افزایش است. جالب است بدانید که 88 درصد ویدئوهایی که زمان آن ها زیر 30 ثانیه است، در موبایل ها مشاهده می شود.

5. ویدئوها بهترین راه برای اطلاع رسانی هستند

مزیت استفاده از ویدئو در آموزش این است که می توان تمامی جنبه ها به صورت کاملا زنده نمایش داد ولی در عکس و تصویر محدودیت هایی وجود دارد و نمی توان هر نوع مطلبی را با آن ها به صورت کامل آموزش داد.

6.باارزش بودن ویدئو برای موتورهای جست وجو

در بخش جستجوی ویدئو در موتورهای جستجو مانند عکس، بهترین ویدئو براساس رتبه بندی خاصی نمایش داده می شوند. به اشتراک گذاشته شدن ویدئو ها در شبکه های اجتماعی از مهمترین عواملی افزایش رتبه یک ویدئو می‌باشد.

چرا باید از ویدئو برای معرفی کسب و کارتان استفاده کنید ؟

1. ویدئو اعتماد ایجاد میکند

2. تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع تر محصول می شود

3. کاربران ویدئو را به اشتراک می گذارند

4. ویدئو مارکتینگ را می توان در میان کاربران موبایلی استفاده کرد

5. ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع رسانی و آموزش هستند

6. یک ویدئو می تواند در یک زمان کوتاه اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهد

8. با استفاده ویدئو داستان را راحت تر می توان بیان کرد

9. ویدیو باعث بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه می‌شود

10. ویدئو باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش می‌شود

11. به دلیل جذابیت نمایشی ویدئوها، تعامل بین افراد و برند تبلیغ شده بیشتر می شود.

12. ویدئو مارکتینگ باعث افزایش بازدید سایت و برند شما می شود.

13. افزایش فروش همیشه با یک ویدئوی خوب امکان پذیر خواهد بود. ویدئو خریداران تنبل را هم جذب میکند

دیدگاهتان را بنویسید

جهت درخواست همکاری و مشاوره رایگان کلیک کنید